Baja GoSawit
Baja GoSawit Suburkan Tanaman Sawit Paling Berkesan – Bagi anda yang terlibat dalam industri penanaman pokok kelapa sawit sudah pasti mahukan penghasilan sawit yang subur. Anda pasti mahu agar setiap kos yang dilaburkan dapat memberikan pulangan lumayan.
Pada artikel ini saya ingin berkongsi tentang baja GoSawit, formulasi nombor 1 Malaysia yang dicipta khas untuk menangani masalah pokok sawit kurang subur melampau. Solusi terbaik suburkan tanaman sawit paling berkesan yang mampu membuatkan pengusaha sawit tersenyum dengan usaha penat lelah yang telah dilakukan selama ini.
GoSawit, Baja suburkan tanaman sawit,

Baja GoSawit Suburkan Tanaman Sawit Paling Berkesan

Saya pernah membesar dikawasan penanaman sawit satu ketika dahulu dan sedikit sebanyak mengikuti perkembangan industri sawit ini. Terdapat pelbagai faktor kejatuhan dan peningkatan harga sawit yang dipengaruhi ekonomi dunia dan permintaan global terhadap sawit mentah.

Bila harga sawit jatuh, pengusaha sawit perlu meningkatkan hasil pengeluaran sawit. Pengunaan baja yang betul memang penting kerana ia adalah satu-satunya faktor yang boleh diusahakan oleh setiap pengusaha untuk tingkatkan hasil sawit agar dapat menampung akibat kejatuhan harga pasaran.

Namun jika kos baja naik terlalu tinggi dan hasil pula masih kurang memuaskan, maka sukar pengusaha sawit meraih keuntungan. Sebagai pengusaha sawit, harga turun naik nilai sawit dunia memang tidak dapat dikawal, tetapi masih boleh usahakan pengeluaran sawit melalui pembajaan yang betul dalam meningkatkan keuntungan sewajarnya.

GoSawit, Nilai sawit dan kos baja,

Baja GoSawit mampu mengatasi masalah pengeluaran sawit yang dihadapi setiap pengusaha sawit. Formulasi baja GoSawit dihasilkan oleh syarikat bumiputera Green Foliar Agrotech Sdn Bhd dan telah menerajui pasaran baja organik cecair di Malaysia sejak 2008.

Ia juga telah bergiat aktif memasarkan produk baja secara online sejak 2012 dan telah membantu ribuan pelanggan dari saiz kebun berskala kecil, sederhana hinggalah ladang-ladang besar di seluruh semenanjung Malaysia, Sabah, Sarawak dan Indonesia.

Baja GoSawit dihasilkan melalui 100% teknologi tinggi penyelidikan dari Jepun, Taiwan, Thailand dan Malaysia. Formulasi cecair organik ini mampu meningkatkan hasil pengeluaran sawit sehingga dua kali ganda. Ia terbukti mampu mengurangkan kos pembajaan sehingga 60% dengan kesan seawal 2 minggu!

GoSawit, Baja suburkan tanaman sawit, Testimoni baja GoSawit,

Selain itu, jenama GoSawit juga telah didaftarkan sebagai cap dagang (Trademark – MYIPO) bernombor #2016011247 dan telah bekerjasama dengan agensi kerajaan dan korporat dalam menyediakan produk berkualiti seperti GoSawit pada harga mampu milik, murah, mudah digunakan dan berkesan.

12 Sebab Baja GoSawit Pilihan Terbaik

Ada 12 sebab utama kenapa baja GoSawit mampu memberi kesuburan kepada penanaman sawit dan seterusnya membantu meningkatkan hasil pendapatan pengusaha sawit;

1. Menyuburkan Tanah.
Menggalakkan pertumbuhan akar baru pada pokok yang kurang sihat seawal 2 minggu pertama.

2. Membaiki Sistem Penyerapan.
Memenuhi kadar mineral dan makanan yang diperlukan oleh sawit.

3. Mudah.
Sebotol baja GoSawit 500ml dapat digunakan secara optimum kepada 400-500 pokok. Pembajaan 10 ekar dapat siap dalam 3-4 jam sahaja. Boleh digunakan untuk semua usia sawit dan semua jenis tanah.

4. Zat Yang Cukup.
Mengandungi unsur makro seperti Nitrogen (N), Phosporus (P), Kalium (K) dan unsur mikro nutrien seperti Magnesium, Sulfur, Boron, Zink, Manganese dan lain-lain. Kandungan ini semua penting untuk memenuhi kadar mineral dan makanan yang diperlukan oleh sawit.

5. Melawan Penyakit.
Membantu mengurangkan Ganoderma, Fingal, Pathogen, Nematode dan lain-lain penyakit dalam tanah.

6. Jimat.
Dengan kos semurah RM20 per ekar atau 40sen sepokok. Anda juga boleh mengurangkan pembajaan tradisional tabor NPK daripada 4 kali setahun kepada cukup 1 kali setahun. KINI ANDA BOLEH BERJIMAT SEHINGGA 65% LEBIH JIMAT. LEBIH UNTUNG.

7. Sistem Rapid Bio-Organic Decomposition Untuk Kesan Cepat.
Teknologi Nano Smart Microb @ Bakteria Baik yang ada di dalam Baja Sawit Terbaik GoSawit menguraikan zat makanan menjadi satu bentuk yang lebih mudah diserap oleh akar sepantas 2 jam.

8. Antibodi.
Membantu tanaman sawit mempunyai daya tahan penyakit pada cuaca hujan dan kemarau.

9. Pemulihan.
Membantu memulihkan sistem penyerapan dan pertumbuhan pokok dengan baik.

10. Mesra Alam.
Menguraikan toksin di dalam tanah dan kandungan organik yang tidak merbahaya kepada manusia.

11. Merawat Masalah Bunga Jantan.
Membantu merawat masalah kurang hasil disebabkan oleh kewujudan bunga jantan yang banyak.

12. Formula Khas Untuk Sawit Sahaja.
Sesuai digunakan untuk semua usia pokok sawit dan semua jenis tanah. Membantu sawit mengekalkan hasil pada tahap optima.

GoSawit, Baja suburkan tanaman sawit, Testimoni baja GoSawit,
GoSawit, Baja suburkan tanaman sawit, Testimoni baja GoSawit,

Testimoni Oleh Pengusaha-Pengusaha Sawit

Terdapat pelbagai testimoni daripada pengusaha sawit yang menggunakan baja GoSawit. Semuanya berpuas hati pokok sawit mereka subur, hasil sawit pula lebih banyak, besar dan lebih menguntungkan, malah kualiti buah sawit juga meningkat selepas menggunakan baja GoSawit.

Ia sememangnya tidak sama seperti menggunakan baja kimia yang boleh merosakkan dan menjadikan tanah berasid dan bertoksik. Tambah pula, tak perlu lagi memikul berguni-guni baja tapi hasil pengeluaran sawit masih ditahap yang rendah.

Sila klik pada gambar di bawah untuk paparan testimoni yang lebih jelas.

GoSawit, Baja suburkan tanaman sawit, Testimoni baja GoSawit,
GoSawit, Baja suburkan tanaman sawit, Testimoni baja GoSawit,GoSawit, Baja suburkan tanaman sawit, Testimoni baja GoSawit,
GoSawit, Baja suburkan tanaman sawit, Testimoni baja GoSawit,GoSawit, Baja suburkan tanaman sawit, Testimoni baja GoSawit,
GoSawit, Baja suburkan tanaman sawit, Testimoni baja GoSawit,

Baja Sawit Paling Berkesan Dan Kos Efektif

Baja GoSawit memang pilihan tepat untuk suburkan tanaman sawit paling berkesan dan kos efektif. Malah, bagi pembaca yang ada dikalangan ahli keluarga atau rakan terlibat dalam penanaman sawit juga bolehlah disyorkan baja GoSawit ini kerana ia pasti membantu meningkatkan lagi penghasilan sawit dan juga pendapatan mereka.

GoSawit, Baja suburkan tanaman sawit,

Kandungan baja GoSawit khas untuk pokok sawit telah terbukti secara klinikal dalam meningkatkan hasil buah sawit yang bermutu tinggi dan merangsang tumbesaran pokok sawit yang sihat. Ia amat membantu pengusaha sawit dalam mengurangkan kos pembajaan dan meningkatkan keuntungan.

GoSawit kini boleh ditempah dengan mudah secara online dan akan dihantar terus kepada anda. Sebarang tempahan dan info lanjut boleh contact terus Lina GoSawit melalui info di bawah;

Lina GoSawit – 019 782 7697
FB – www.facebook.com/gosawit/
Website – www.gosawit.com
Mysite – https://linagosawit.wixsite.com/MySite
   

Disclaimer: kredit gambar dan testimoni – gosawit.com

18 Thoughts to “Baja GoSawit Suburkan Tanaman Sawit Paling Berkesan”

  1. berita baik ni utk pengusaha dan peladang sawit…

    1. GoSawit solusi terbaik.. mmg berita baik utk pengusaha dan peladang sawit.

  2. wahh untung zaman loni ada cecair dah… mak mentua ada cerita pasal tanam kelapa sawit macam2 baja ada , nak tanam pun ada peringkat2 pulak…

    1. Betul tu Cik Ash.. GoSawit ni formula paling terkini utk memudahkan lagi dan meningkatkan hasil sawit.

  3. Menarik info ni. Boleh lah otomen war-warkan kepada pengusaha atau peladang sawit. Lebih mudah dan menjimatkan. Terima kasih Abg Khir atas info baik ini.

    1. Sama2 abam Otomen.. mmg bagus rekemen GoSawit especially kpd ada ahli keluarga atau kawan2 yg mengusahakan sawit ni. Peluang baik utk tingkatkan lagi hasil sawit.

  4. Baja GoSawit. First time dengar. Memang bagus juga tuh. Dapat menjimatkan kos dari 4x setahun kepada hanya sekali shja setahun .So, rasanya eloklah diwar-warkan kepada pengusaha sawit.

    1. Betul tu Leya.. mmg bagus beritau siapa2 yg kenal dan mengusahakan sawit. Jimat kos, hasil bertambah.. berbaloi sgt.

  5. Wow hebat betul baja gosawit ni, boleh bagitau orang kampung ni

    1. Boleh beritau GoSawit ni kat siapa2 yg kenal.. mana tau dpt bantu mereka tingkatkan lagi hasil sawit dgn lumayan.

  6. Boleh meningkatkan produktiviti ni..

    1. Betul tu.. produktiviti bertambah, hasil pun berganda2 lumayan

  7. Menarik jugak ni, boleh lah nanti share dengan pak cik Nani yang ada kebun sawit.

    1. Sila share Nani, mudah2an membantu pakcik Nani tingkatkan lagi hasil sawit dia

  8. fam ada kebun sawit tp lps ayah meninggal dah x terjaga dah… yg kami tahu setiap 3 bln sekali ada org hntr duit sawit 😉

    1. Alhamdulillah.. bolehlah rekemen baja GoSawit kat org yg hantar duit tu. Mudah2an bertambah2 lg duit yg dihantar tu nanti hehe

Leave a Comment

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.